fredag den 19. juli 2013

Ærter i fryseren

For første gang i min køkkenhavekarriere er det lykkedes mig at få grønærter i fryseren. Jeg forestiller mig allerede, at de skal anvendes i en hønsesalat, og jeg skal helt sikkert også lave en portion karbonader med grønærter og gulerodssovs. Men det bedste er nu, den tilfredsstillelse jeg får ved tanken om, at nu kan jeg også forsyne min lille familie med ærter.

Nu når jeg så sidder der og bælger ærter, så er der jo tid til at tænke. Og når mindstemanden gerne vil hjælpe, så kan pædagogen i mig ikke lade være med at tænke på, al den træning der er i ærtebælgningsprocessen. Finmotorikken trænes, koncentrationen trænes, der tælles, der smages både på de søde ærter og den bitre skræl. Der skal sjældent så meget til, for at styrke børns udvikling.




Forklædet stammer fra min bedstemor, og er efterhånden ved at være en gammel klud, men uden forkælde dur køkkenhelten ikke............


Det færdige resultat. 600 gram ærter blev det til.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar