lørdag den 11. maj 2013

En fars gave.

Stilheden herinde på bloggen har været lang, jeg har været ideforladt i en grad, jeg aldrig har oplevet før. Faktisk tror jeg, at jeg inderst inde har tvivlet på om det overhovedet blev forår i år. Jeg har intet forspirret, og da jeg skulle til at købe frø til køkkenhaven, var det meste udsolgt, jeg tog mig flere gange i at tænke, mens jeg stod ved halvtomme frøreoler, hvem fa..... har købt alle de frø, vi er jo gået ind i en ny istid. Nå men nu har jeg fået købt alle de frø, jeg skal bruge, og så har jeg valgt at støtte gartnerierne (for de har jo en varmeregning af format, som de skal betale i år), og har købt rigtig mange forspirrede planter bl.a. diverse kål, porrer og knoldselleri. Stangbønner, squash, græskar, asier og alle de andre varmekrævende planter har jeg dog forspirret, og de står og hygger sig i drivhuset, indtil varmen kommer for alvor. 

Tilbage til overskriften. Som de der læser med herinde jo nok ved, så har jeg en datter, der heller end gerne deltager i havearbejdet. Vi som forældre støtter hende i denne interesse, både fordi vi mener det er god læring, der fremadrettet kan gavne hende, men også fordi vi er stolte af vore forældreevner, fordi det er lykkedes for os at indrage både hende og Lillebror i vores projekter på en måde, så de hellere vil være ude sammen med os fremfor at se tv eller lignende.
Nu har farmanden så lavet en plantekasse/mistbænk/minidrivhus til Rikke. Selvom han har travlt som de færreste, og stort set kun er hjemme for at sove, så har han prioriteret at lave denne kasse til hende, og hun er bare glad for den. Nu er den sat op ved siden af det store drivhus, og når hun kommer hjem i morgen, fra en miniferie hos mormor og morfar, så er den klar til at blive fyldt med jord og planter. 






2 kommentarer:

  1. Det var da en dejlig gave, den bliver hun glad for. Dejligt at hun interesserer sig for haven og hellere vil være ude.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er simpelthen så dejligt:)

      Slet