mandag den 13. august 2012

"Fridag"


 Fordi den skønne tøs skulle starte i 1.a. i dag, har jeg taget en fridag. Forældrene var inviteret med i første time, og det var skønt at se, at hun var glad for at se skolen og vennerne igen. (Jeg nåede også lige at glæde mig over, at jeg IKKE er folkeskolelærer!!!)
Hjemme igen havde jeg en lang liste fyldt med arbejdsopgaver, tingene går bare lettere når jeg er HELT alene hjemme.


 Jeg har sået fire forskellige 2 årige blomster, både fordi jeg er glad for blomster, men også fordi det er fedt at være selvforsynende med noget så eksklusivt som blomster.



Så skulle græsset have en omgang klipning. Nede i frugthaven kræver det snart en smidighed som en OL gymnast at komme under grenene, der bliver tynget længere og længere mod jorden af al den skønne frugt. 


Så var det lige tid til en kop kaffe, og et par omgange på strikketøjet



Prisen for at bo for enden af en 700 meter lang grusvej er en meget støvet bil. Bilen er nu vasket, hvilket er et hadejob på højde med at gøre køleskab rent!!!


Bagagerummet trængte også til en grundig oprydning, og er nu støvsuget.


Drikketruget ved kreaturerne var blevet kanøflet, så det måtte lige tømmes og rettes til.


Så nu må det være tid til lidt afslapning, dagen er jo kun halvt omme.

2 kommentarer:

  1. Det var da også en pæn portion to-do ting, du fik fra hånden. Skolebesøget var nu det bedste. Første skoledag er ligeså hellig som konfirmationsdagen.... og det er sidste også :)

    SvarSlet
  2. Ja det er en hellig og sentimental dag, så den må vi værne om:=)

    SvarSlet