søndag den 19. august 2012

Bogbind

Skolestart er jo som bekendt ensbetydende med indbinding af bøger. Lærene på Rikkes skole anbefaler, at bøgerne bindes ind, således at børnene let kan genkende deres egne bøger. Så i dag har vi været igang med bogindbindingen, og jeg er overbevist om, at Rikke kan genkende sine egne bøger.



Vi har været kreative med billeder, påklædningsdukker, ugeblade, klistermærker o.s.v. Rikke var noget skeptisk i starten, men hun blev dog hurtigt bidt af arbejdet med dekoreringen. Hun nævnte flere gange Milles Hello Kitty bogbind, men jeg tror hun endte med at blive godt tilfreds med resultatet.

For mig er det vigtigt, at mine børn lærer at stå ved siden af flertallet. Det er ikke fordi, de ikke må være som de andre børn, de skal bare lære at turde stå ved sig selv. Det er derfor vores opgave, som forældre, at give vores børn den selvtillid det kræver, og denne bogindbinding er bare et lille skridt i udviklingen af Rikke til at bliver en selvstændig og stærk pige.


2 kommentarer:

  1. Hvor er jeg bare totalt enig! Man behøver ikke at flyde med strømmen, men må gerne være sig selv. Det kræver bare mod, og det er en helt fin måde, du der har funder. ;)

    SvarSlet
  2. Det er nemlig MOD det hele handler om, så det må vi hjælpe de kære små med....jo tidligere jo lettere:)

    SvarSlet