søndag den 1. april 2012

Fødselsdag

I dag står i fødselsdagens tegn, det er nemlig både min og bloggens fødselsdag. Bloggen bliver 1 år, jeg bliver noget ældre, men alder er jo et spørgsmål om, hvor gammel man føler sig, og jeg føler mig heldigvis ung og frisk.

Når nu bloggen bliver 1 år, synes jeg det er på tide at gøre lidt status over hvilken betydning og værdier, den har for mig. Bloggen er udelukkende startet for min egen skyld. Jeg reflekterer og får lagt mine tanker på de rette hylder, når jeg fortæller og beretter om mit eget liv, det giver mig en indre ro, som er meget værdifuld for mig. MEN jeg er også rigtig taknemmlig over, at der er mennesker ude i Danmarks små afkroge, der gider læse med her på bloggen. Jeg er så glad for alle mine besøgende og hver eneste kommentar. Det er forunderligt hvilke interessefællesskaber, der kan skabes ude i cyberspace. Det er så dejligt befriende at læse om andres små hverdagsbegivendheder. Det er dejligt at glædes med andre over at æbletræerne er podet, frøene spiret, aftensmaden der lykkedes eller mislykkedes, koen der har kalvet o.s.v.

For ikke særlige længe siden var jeg til et foredrag med Lola Jensen, det var en rigtig sjov oplevelse. En ting som Lola sagde, bed jeg særligt mærke ved, hun fortalte at når mennesket besidder indre ro, trives det godt, selvom der ikke er ydre orden. Uden at prale så beskriver jeg mig selv som en person med stor indre ro, og ærlig talt så betyder det ikke så meget for mig, at mit hjem roder lidt, eller at jeg har gang i mange forskellige projekter både ude og inde. Men det er min oplevelse, at det er rigtig meget fokus på, hvordan ens hjem, have og børn tager sig ud. Det hele skal være så pænt og uspoleret, at folk glemmer at glædes over de små ting. Det jeg vil frem til, er at mit arbejde med bloggen, er rent brændstof til min indre ro, det er glæden over de små ting, glæden over hverdagen og glæden ved ikke at være som alle andre. Bloggen har med andre ord givet mig, om muligt, en endnu større tilfredsstillelse ved at skille mig ud fra mængden og dyrke de interesser, der er vigtige for mig og min familie.



Ja sådan kan det godt se ud herhjemme:)


2 kommentarer:

  1. Hej Dorte,
    Tillyke med jeres fødselsdage! Jeg er super glad for at du blogger, du er en af mine absolut yndlingsbloggere! Og jeg tror hendeLolahar fat i noget, her hjemme flyderder også tit, men alligevel kan vi godt have det godt og se bort fra det.

    Hiip hip huraaaaa!

    SvarSlet
  2. Hej Didde

    Tak for din søde kommentar, den gjorde mig glad:))
    Dejligt at høre du også kan trives i lidt rod.

    God påske

    SvarSlet