søndag den 1. januar 2012

Spændende

Jeg synes det er fantastisk spændende at jeg nu har et helt nyt år, som jeg kan fylde ud, præcis som jeg ønsker. Jeg er ikke typen der ser tilbage, jeg ser hellere fremad. Jeg kan ikke ændre noget i det forgangne år, men jeg kan påvirke år 2012, og det glæder jeg mig til. Nytårsfortsætter er heller ikke lige min kop te, men hvert år har jeg nogle fokusområder, som jeg vil arbejde med, det kan både være personlige, faglige eller mere praksisorienterede. Tre af mine fokusområder vil jeg gerne uddybe lidt:

1) Jeg vil tilstræbe at se meget mindre ligegyldig TV. Som så mange andre mangler jeg timer i døgnet, og dem tænker jeg, at kunne finde lidt flere af ved at droppe noget TV tid.

2) Jeg vil øge mit fokus på min og min families brug af tilsætningsstoffer. I forvejen er jeg meget opmærksom på hvilke og hvor mange tilsætningsstoffer, vi bruger til dagligt. Men jeg vil gerne have forbruget endnu længere ned. Derudover vil jeg gerne gøre mine omgivelser opmærksomme på, hvor mange forskellige tilsætningsstoffer de propper i dem selv og deres børn. Jeg er ikke ude på at vil missionere, men der ville nok komme nogle velplacerede stikpiller en gang i mellem.

3) Jeg vil forsøge at mere på forkant. De sidste måneder føler jeg, at jeg har slukket mange unødvendige ildebrande. Ildebrande der opstået fordi jeg er kommet bagud med rengøringen, hurtigretter i fryseren, madplaner og den planlægning der er nødvendig i en børnefamilie. Jeg vil gerne være så meget på forkant, at uventede gæster bliver en glædelig overraskelse.....

Noget andet der kommer til at fylde det kommende år, er at vi skal påbegynde opførelsen af vores store drøm, nemlig et nyt stuehus. Det er en drøm, der er blevet sat på standby flere gange, men nu ser det endelig ud til at lykkes.

Helt konkret startede 2012 med tre timers trækløvning. Det var skønt med den friske luft her 1. januar. Desuden kommer der snart en gravmaskine, der skal lave gårdsplads og bunden til det nye stuehus, derfor er det nødvendig at få fjernet træstakken, der ligger lige der, hvor det kommende soveværelse skal være.


2 kommentarer:

  1. Jeg kan rigtig godt lide dine fokuspunkter for det nye år. TV'et tager helt klart noget tid, man kunne bruge på noget andet og mere fornuftigt.
    Tilsætningsstofferne i den mad vi indtager, fortjener noget mere opmærksomhed. Der er ved at være rigtig meget af det og man kan næsten ikke komme uden om dem. i det hele taget burde man nok tage et kritisk blik på hvordan den mad vi køber bliver fremstillet.
    Og HURRA for fryse mad, madplaner og planlægning i det hele taget, selv om vi kun er to, har man meget mere overskud de dage, hvor indholdet er nogenlunde planlagt og en side gevinster, at man når meget mere.
    Godt nytår til jeg og held og lykke med det nye stuehus.

    SvarSlet
  2. Hej Christina

    Godt nytår til Jer også. Ja jeg tror også tiden er i inde til at blive mere kritisk.

    VH dorte

    SvarSlet