onsdag den 17. august 2011

Tomater og en enkelt peberfrugt



I dag har jeg tømt drivhuset for tomater og den ene peberfrugt, det blev til i år. Jeg synes drivhuset er ved at se usselt ud. Tomatplanterne er skimelede, peberfrugterne er slet ikke kommet i gang, og agurkeplanterne er ved at være visne. Jeg ved ikke, om jeg kan skylde skylden på det fugtige og kølige sommervejr, vi har haft i år, men udbyttet har ikke været som det plejer. Tomaterne her skal henkoges med nogle krydderurter, og peberfrugten skal i madpakken i morgen. I forhold til madpakker så er det bare skønt, at kunne fylde den med grønt fra haven. I dag har jeg haft små san mareno tomater med (de bliver spist som slik i øjeblikket), vindruer fra drivhuset og gulerødder. I år har jeg gulerødder i forskellige farver, og det er utroligt hvilken en opmærksomhed gule, hvide og lilla gulerødder får i spisepausen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar