søndag den 5. juni 2011

En sommermorgen.


Mindstemanden sover godt i barnevognen efter en ordentlig potion havregrød



Jeg får lige plantet en række med rødkål.

Basilikummen vokser helt vildt i drivhuset, men jeg kan altså ikke lide smagen.

Den stor pige er vågnet, hun plukker jordbær til sin morgenmad.

I fællesskab planter vi kæmpegræskarrene ud.

Havevanderen sættes til, så det hele ikke når at visne i denne sommervarme
Det har bare været en skøn og fredfuldt morgen, hvor jeg fik plantet de sidste forspirede planter ud i køkkenhaven. Nu trænger det hele til en tilbundsgående lugning, så det hele fremstår fint og frodigt. Jeg er faktisk lidt splittet i min holdning til køkkenhaven. På den ene side dyrker jeg mine egne grønsager fordi, det bare er det bedste, og jeg ved hvad de indeholder. Derfor er det jo i bund og grund ikke så vigtigt med havens æstetiske udformning. Men men men da køkkenhaven er det eneste velholdte og dyrkede areal vi har på vores store store grund fordi, vi er ved at rive bygninger ned og gøre klar til at bygge et flot nyt stuehus, så synes jeg jo godt den må se ordentlig ud. Det irreterer mig derfor vanvittigt når der mangler planter i en række, og det må jeg indrømme der gør flere steder. Både i rækkerne med gulerødder, pastinakker og persillerødder er der flere helligdage, og jeg er overbevist om, at det er fordi, hunden lige har skullet lege lidt i min køkkenhave. I grunden er det jo ligegyldigt, men jeg ved det vil genere mine øjne hele sæsonen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar