lørdag den 9. april 2011

Fuglene lover det bliver en dejlig dag!



Jeg har været tidligt oppe her til morgen. Det er ikke noget der sker så ofte, og slet ikke en søndag, men fuglene vækkede mig med deres smukke sang. Vil dog mene at gæssene måske er mere larmende end egentlig syngende, men hver fugl synger jo som sagt med sit næb. Normalvis er det første vi gør om morgenen at få fyret op. Selvom vejret er skønt, kræver fyret stadig brænde for at lave varmt vand. Jeg kan godt lide at fyre, nogle gange er det dog mere en sur nødvendighed end en fornøjelse, men sådan en morgen som idag, hvor man på vej om efter brændet, kan stoppe op og nyde udsigten ned over vores eng, kan man da kun blive glad i låget af. Nu vil jeg sætte mig hen og færdiggøre en lille striktrøje til mindstemanden, og håbe at ungerne sover længe i dag. Manden min er allerede kørt herfra, det er jo godt vejr til markarbejde, så ham ser vi sikkert ikke før til aften.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar