fredag den 1. april 2011

Det er bedre at være en billig orginal end en dyr kopi!!!!

Igen i år har jeg sået tomater. 3 forskellige slags, de to af dem er dyre frø købt på planteskolen. Her er man sikker på at planterne bliver ens, og det er jo fint...What you see is what you get!!! Ud af disse to frøposer, har jeg fået 10 fine små planter, som står fint og vokser i min vindueskarm. Den sidste slags jeg såede er dem på billedet. Det var to halvrådne cherrytomater, en i hver potte, og så skete der ting og sager. De små tomatplanter er væltet op af jorden. Og de er ikke frøægte, de er hver især helt deres egen. Jeg er allerede meget mere begejstret for disse små originaler end de dyre og fine kopier. Jeg glæder mig til at følge dem gennem deres opvækst, og se hvad de udvikler sig til. Egentlig er disse små tomatplanter et godt eksempel på mit eget liv, jeg værdsætter diversiteteten og stræber efter at leve så simpelt og ukompliceret som muligt. Jeg ønsker ikke at bruge hverken økonomiske eller psykiske ressourcer på at blive en dyr kopi af menneskene omkring mig. Hermed velkommen til min blog HELT SIMPELT.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar